Főmenü Autók Viccek Játékok Puzzle Judo Szavazás Banner Városok Térkép Fórum








                                                                    Nissan 350Z

Aki megunta az életét, vegyen hátsókerékhajtásos autót! Ennek oka, hogy az alvállalkozó alvállalkozója spórolt a költségeken, és az olcsó útfelületnek rossz a tapadása. Mert egyébként a hátsókerék-hajtással még esőben is jól el lehet boldogulni, akár a régi macskaköves utcákon is.

A hátsókerékhajtáson kívül még egy dologról szól ez a kocsi: 5,7 másodpercről.
Ennyi százig a gyorsulása. A kuplung leégetését elektronika próbálja megakadályozni, gyorsításkor a 3,5 literes V6-os szívómotor ereje – mindenféle feltöltés nélkül – már 4000-es fordulatszám körül az ülésbe préseli az utasokat.
Aztán a mutató már fordul is tovább 5000-hez… talán már váltani kéne, de nini, már a 6000-et is elhagytuk, hogy 6800-nál pontosan 313 ló adja a Nissan 350 Z min-den helyzetben öblös hangját. És itt nincs vége: a lendület változatlanul tart egészen a 7500-as fordulatig– alapesetben ez a leszabályozás beállítása. A japánok szerint a többi dolog kevésbé lényeges. A híresztelésekkel szemben nem volt szempont a hétköznapi használhatóság. Ezért aztán a 350 Z kormányát lehet billegtetni – még a műszerek is együtt mozdulnak vele! –, de a pedáloktól elhúzni már nem lehet. Ezért nincsenek ajtózsebek.
Ezért érdemli ki a kesztyűtartó az „úgynevezett” jelzőt – mert akkorka, hogy legfeljebb egy mobiltelefon fér bele.
A kazettás magnó (igen, jól olvasta!) mondjuk hat CD-t is elnyel, de hova kerül ezeknek a tokja vagy – navigáció hiányában – az összehajtogatott térkép? Legfeljebb az ülések oldalába vagy az utasülés támlája mögé rejtett boxba, vagy hátra lehet dobni a csomagtartóba.
Ez különben elvileg 235 literes, de ennél azért többet lehet pakolni a perem fölé. Ám vigyázzunk, mert a motorhoz mérten olyan fékeket építettek a Nissan 350 Z-be, hogy a csomagok ez esetben jó eséllyel közvetlenül a vezető vállán vagy a lábán landolhatnak. Közvetlenül, mert hátsó ülések sincsenek
A Nissan 350 Z alapára 28 500 dollár. Vámolás, fogyasztási adó, áfa, regisztrációs adó után a magyar ára 12,2 milliótól indul. Ez a hasonló erejű vetélytársakat figyelembe véve még mindig reális a 313 lóerőért. Az üzemanyag-fogyasztás 8-10 liternél kezdődik, legalábbis ha valaki képes országúton kipróbálni, hogy mennyire lassan tud menni. És ha nem jön közbe körforgalom, mert az mindig új kihívást jelent. És nemcsak a gyorsulása nagyszerű egy átlagos kocsihoz képest, hanem a kanyarsebessége is. Mindent egybevetve már akkor is 15-16 literes fogyasztással lehet számolni, ha a motor teljes ereje csak ritkán mutatkozik. A felső határ nem a csillagos ég, hanem valahol 40 liter benzin körül van száz kilométerre, de ezt hegyre felfelé, kockázatos autózással lehet elérni. De majd legközelebb!
(mellesleg a japán gyárak közül jelenleg csak a Nissan hoz Európába zárttetős, kétszemélyes sportkocsit).

  Adatokhttp://www.dragtimes.com/images/15054-2007-Nissan-350Z.jpg
Motor: 3498 cm3-es, V6-os benzinmotor                
Teljesítmény: 313 lóerő / 6800-as fordulat
Nyomaték: 358 Nm / 4800-as fordulat
Menetkész tömeg: 1530 kg
Váltó: 6 sebességes kéziváltó
Hajtás: hátsókerékhajtás
Méretek: 431 cm / 181 cm / 131 cm
Tesztfogyasztás: 15,7 l/100 km
Alapár: 12,2 millió Ft 

 

 

Honda Civic1.4 Sport

Az új Honda Civic belső tere jelentősen nagyobb elődjénél. Mindezen felül a Honda növelte az autó teljesítményét, a biztonsági tulajdonságokat, a csomagtér nagyságát, illetve csökkentette a kocsi károsanyag kibocsátását és az üzemanyag fogyasztási mutatóit. Mindez azért is nagyon figyelemre méltó, mert a külső méreten és tulajdonságokon nem módosítottak sokat.

A belső tér
A műszerfalon lévő kijelzők méretesek, így könnyen olvashatóak és jól áttekinthetőek. A gombok kiválóan működnek, s a jó teljesítményű sztereo berendezés gombjai is nagyszerű helyet kaptak a klímaberendezést irányító gomb mellett. Az ablaktörlők nagysága és a méretes szélvédőknek köszönhetően jól kilátni a kocsiból.

A vezető ülés magassága 2,5 centiméterrel nőtt meg, s így egy 1.80 magas ember kényelmesen elfér rajta. A hátsó oldalsó ülésekről ez szintén elmondható, s ráadásul úgy, hogy a fej felett 2,5-5 centiméternyi hely marad is. Kisebb hibaként róható fel, hogy a háttámlák a kényelmesnél egy kicsit hátrébb találhatók, de egyébként a kocsi méreteihez képest nem lehet panasz az utastér ezen részére sem.
A Civic hátsó padlózatának is érdemes figyelmet szentelni a középső ülés előtt nincs ott a már jól ismert 'púp', így bárki is üljön itt, nem fog beszorulni, illetve a be- és kiszállás is könnyebb lett.

Új felfüggesztés
Az imént említett lapos padlót a Honda tervezői úgy alakították ki, hogy a kipufogó rendszer első robbanóterét a hátsó kerekek közé ?préselték be. Így sikerült eltüntetni a lábak alól a boxot, amely azonban - egyéb funkciói mellett - a gépkocsi felépítésének erősítésére is hivatott volt. De a Honda esküszik arra, hogy a padlózat megerősítésére más módszereket alkalmaz, amik éppilyen hatékonyak.
Teret is nyertek azáltal, hogy különálló első- és hátsókerék felfüggesztést alkalmaznak így nőtt a csomagtér, illetve a benzintartály mérete.

Kezelhetőség
Dióhéjban összefoglalva az új Civic kormányozhatósága gyors és pontos. A fékhatás remek, az autó könnyű.
Az új felfüggesztéssel azzal, hogy a Honda lemondott a dupla lengőkar alkalmazásáról javult a Civic irányíthatósága is. A kocsi fara stabil marad akkor is, mikor kanyarodás közben kell fékezni, az autó kilengése mérsékelt és az alulkormányozottság is olyan, mint amit egy elsőkerék meghajtású modelltől elvárható.

Menettulajdonságok
A Honda finomított az első és hátsó rugózáson, ezzel is kellemesebbé téve az utazást. Az út- és a motorzaj 3 decibellel csökkent, ami igazán jelentős, valamint egy hidraulikát alkalmazó szerkezet csökkenti a rezgést is.

 

   



Egyéb fejlesztések
A 2001-re áttervezett automata váltó is a vevők megelégedését válthatja ki, hiszen feltűnően könnyedén és zökkenőmentesen működik mind lágy, mind pedig erőteljes gázadásoknál. Ez annak köszönhető, hogy végtelen számú fokozat van s ez minden vezetési körülmény lehetőségét magában hordozza.
Szintén javítottak az ötsebességes kézi váltón. Maga a váltó közelebb került a vezetőhöz, valamint határozottabban érzékelhető az is, mikor egy másik fokozatba tesszük. Dicséret illeti a tervezőket azért, mert a kuplung melletti holtteret, vagy ?lábpihentetőt megnagyobbították, s ez így jóval kényelmesebb lett.

Biztonság
A Honda azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Civic-et kategóriájának legbiztonságosabb modelljévé teszi. Mindkét első ülésen utazónak kétlépcsős légzsák áll a rendelkezésére, amik teljesen vagy részben fújódnak fel az ütközés mértékének és sebességének függvényében, illetve azt is érzékelik, hogy az adott utas biztonsági öve be van-e csatolva. Ha az ülésen nincs senki, akkor a légzsák fel sem fújódik, megspórolva ezzel cserélési költségét.
Az ABS szintén alapfelszerelés minden modellben. Ez egy háromcsatornás rendszer, amiben a hátsó kerekek egyetlen csatornán osztoznak, de mindegyiknek külön érzékelője van, hogy könnyebben felismerhető legyen, mikor a kerék megcsúszik.

Adatok:

Lökettérfogat: 1396 cm3

Teljesítmény: 90 LE @ 5600 rpm

Nyomaték: 130 LE @ 4300 rpm

Végsebesség: 177 km/h

Gyorsulás 0-100km/h: 11,6 s

Átlagfogyasztás: 7,9 l/100km

 Volkswagen W12

 A Volkswagen márkától szokatlan ez a Ferrari-stílusú, sport-prototípus versenyautókra emlékeztetó forma, amelyet 2001-ben mutatott be a cég. A hátsó tengely és az utastér között elhelyezett motor

Adatai:

Lökettérfogat:5998cm3

Teljesítmény:600LE beni2412

Nyomaték,Súly:Maga az autó 1200kg-ot nyom, ebből az 5800-as fordulatszámon 620Nm-es forgónyomatékot produkáló hajtómű 239kg-ot képvisel.

BMW328

 E tipus még ma is a legkedveltebb klasszikus sportkocsik közé tartozik.Megtervezésével Fritz Fiedler és Alfred Böninget bizta meg a cé, ám meglehetősen rövid időt, ráadásul kis költségvetést bocsátott rendelkezésükre a munkához.beni2412 1936-ban a Nürnburgringen megrendezett Eifelrennen - az Eifel-hegységrőlelnevezett verseny - alkalmával próbálták ki először a 328-ast, amely saját kategóriájában megnyerte a viadalt.Civil változatainak sorozatgyártása 1937 februárjában kezdődött, s 1939-ig összesen 464 példányt elítottak elő belőle.A jármű a BMW319/1 modell felfüggesztési rendszerét és a 326-os fékjeit örökölte.

Adatok:

Soros hathengeres, 1971cm3-es motorja 5000-es percenkénti fordulaton 80 lóerőt adott le, és akár 150 km/órás sebes-séggel repítette a kocsit.Versenyre felkészített állapotban 120LE-ig emelkedett a teljesítmény, s a 328-as népszerűsége nyománszaporodtak az egyedi tuningpéldányok is.

Lamborghini Miura
 
E jármű karosszéria terve a Bertone cég ifjú. szakamberének, Marcello Gandinak munkája.A komplett gépkocsit 1966-ban, a genfi kiállitáson tárta a nagyközönség elé a Lamborghini cég. Egy spanyol bikafajtáról nevezte el, ezzel adva nyomatékot az autó vad stílusának. A hetvenes évek elejéig épített Miuráknak három fajtájuk létezett: a P400,P400S és az SV.
 beni2412 Adatok:
Minhármat 60 fokos hengerszögű V12-es motorok hajtották, a P400-asban 350, az S változatban 370, az SV-ben 385 lóerősteljesítménnyel.Sportkocsikhoz illően a sebességértékek mindhárom modell esetében 300km/óra közelében tetőztek. A P400 nevében a 400-as szám a motor méretére utal(3929cm3), a P pedig a Posteiore szó röviditése volt, amivel az aggregát helyzetét adta meg(Posteiore=a söfőr mögött).Az S változat 1968 decemberébe, az SV 1971 márciusában jelent meg. 1973 január 15-ig, a gyártás befejezéséig 750 Lamborhini Miura készült.
 
 
 
 
 

Land Rover Defender

 

Ritka az olyan személy gépkocsi az autósvilágban, mint amely hasonlóan magas mint a Defender. Ebben az autóban megtestesülő formavilág immár 56 esztendős. Igaz, a kezdet kezdetén (1948-ban), amikor a Land Rover cég alakult, még senki amikor a Land Rover cég alakult, még senki sem sejthette, hogy ezen a néven a harmadik évezred elején is élni fog az első Land Roverek által képviselt karosszéria-stílus.
 beni2412

Miután 1994-ben a BMW megvásárolta a Rover csoportot, a Roverrel, a Minivel és az MG-vel együtt a Land Rover is a tulajdonába került. A 90-es évek azonban nem hozott sok szerencsét számára, ezért a Mini kivételével 2000-ben eladta ezeket a márkákat. A Rovert és az MG-t egy brit befektetői csoport szerezte meg, míg a Land Rover a Fordhoz került, s azóta is a nnak leányvállalata. Kínálatában négy nagy típusvonal különíthető el:

A Freelander, a Discovery, a Defender és a Range Rover.
 
 

Adatok:

Az Európában értékesített Defendereket  a közvetlen befecskendezésű, öthengeres, 2495 cm³-es, Td5 nevű turbódízel aggregátorok mozgatják. E motorok 122 lóerős teljesítménnyel és 300 Nm-es maximális forgónyomatékkal rendelkeznek. A kontinensünkön kívül értékesített modelleket az imént említett kívül az ugyancsak 2,5 literes, ám csupán négyhengeres és 110 lovas 300 Tdi hajtóművel is rendelhetik a vásárlók.

 

Háromféle tengelytáv létezik a sorozaton belül – 2286, 2794 és 3302 mm-es-, így a Defender sokféle karosszéria változatot kínál. A három méter alatti tengelytávokhoz puhatetős, platós, keménytetős és kombiverziók tartoznak, illetve a középső mérethez négyajtós utaskabinnal kombinált platós test (Crew Cab, Double Cab)is rendelhető. A legnyújtottabb Defendereket a cég Special Vehicle (Speciális Jármű) divíziója ruházza fel burkolatokkal. Készít bellentős kocsit, Crew Cabot nagy kapacítású teherhordó résszel, oldalrabillenős rakfelületű verziót, illetve többfajta dobozos testű gépkocsit. A Defenderekre a hagyományos kocsitestek mellett különleges felépítmények szintén kerülnek. Ilyenek például a mentőautó-karosszériák vagy a békefenntartó erők számára kialakított, megerősített járműtestek. beni2412 

 

 

 

Ford Capri

 

 

Németországi Köln és Saarlouis, valmint az angliai  Halewood volt az otthona e modell megépítéséne. Az első prototípus, a GBX 1965 nyarán készűlt el Nagy-Britanniában, míg a sorozatgyártásra érett változat csak 1969 januárjában mutatkozott be a bonni Beethoven csarnokban. A kupé és kabrió kivitelben gyártott kocsik annyira népszerűek lettek , hogy más nagy cégek is kedvet kaptak hasonló kategóriájú új sportkupék megalkotásához. Így jelent nemsokára az Opel Manta, a Toyota Celica, a Renault R15 és R17, valamint a Volkswagen Scirocco, hogy néhányat említsünk a vetélytársak közül.

 http://www.kues.de/Bilder/2007/4349/1.jpg

A Capri egyszerű technikája révén kitűnő adottságokkal rendelkezett a merész vezetési manőverekhez például a sportos sofőrök által kedvelt "farolgatásokhoz", kézifékes fordulókhoz. Előzéseknél a német földön gyártott        RS  2600-as vagy az angol erődemonstrátor, az RS 3100 vált be különösen. Elöbbi 150, utóbbi 148 LE-s teljesítménnyel.

 

 

Adatok:

A belsőleg Diana onstrukciós névvel ellátott második generációs Caprik 1974-ben léptek a piacra, legizmosabb változatuk a 2993cm-es hajtóművelfelvértezett, 240 lóerős Capri 3000-es volt. Ritkaságnak számított az 1975 márciusától gyártott "John Player Special" modell, amely a cigarettamárkának megfelelőfekete-arany fényezéssel, könnyűfém kerekekkel, erősen színezett üzegekkel kápráztatta el a sportkocsik kedvelőit.

   1978-ban mutatkoztak be a harmadik Capri-nemzedék tagjai. Ebben a szériában jelent a befecskendezős motorral futó 2.8i, balamint a 285 lovas Capri Turbo. A versenyautóiról ismert híres Zakspeed cég is előállított 200 darab, KKK feltöltővel izmosított változatot. A 80-as évek közepén azonban egyértelművé vált, hogy a Capri már nem rendelkezik azzal a vonzerővel , amivel 10-05 évvel ezelött. Így a gyár úgy döntött, hogy megszünteti s sorozatot,melynek utolsó példánya 1986. december 19.-én készült Angliában. beni2412

 

 

 

Mercedes-Benz 300 SL

 

 

 

A második világháború után a legendás sirályszárnyas túrakupé lett a Daimler-Benz cég első olyan sportkocsija, ami utcai használatra sorozatban készült. Az 1952-es szezon versenyjárművén nyugvó konstrukció 1954 februárjában mutatkozott be a New York-i nemzetközi autókiállításon. A kupéverziót 1954 augusztusától 1957 májusáig gyártották,összesen 1400 példányban. beni2412   

Adatok:

Az áramvonalas test kialakításában a 45 fokban megdöntött (215 lóerős) motor sokat segített, míg a jó menetteljesítményeket, illetve a 260km/órás végsebességet a viszonylag kis tömegnek 1295kg, a sportos futóműveknek, illetve a Mercedes-Benz autókban előszörmegjelenő benzinbefecskendezésnek tudhatta be a járművezető.

     1957 márciusában Genfben ünnepelte premierjét a roadster, mely rövidesen leváltotta a kupét. Karosszériája hagyományos autókkal rendelkezett, s 1958 októberétől, eltávolítható  kupétetőt is kínált hozzá a gyár. A 300 SL-ek előállítása 1963 februárjában ért véget.

 

 

 

Lamborhini 

 

 

Feruccio Lamborghini(1916.április 28.-én született) a traktorgyáros egy szép napon kipróbált egy Ferrari-t, de nem nagyon tetszett neki, néhány baráti tanáccsal de Enzo Ferrari elküldte hogy:"mit beszél egy traktorgyáros nekem?"  Azonban Lamborhini apjának a segítségével megteremtette a céget, és ezzel egyben a Miura(első modell) is megszületett, de a Miurának még úgy nyílt az ajtaja mint egy szokványos autónak.Az első mondell a Countach volt mely egy dolgozótól kapta nevét.

A Countach volt az első aminek úgy mint ma a függőleges az ég felé nyílt az ajtaja.

Először fábol készítették el majd kivitték az utcára, s mivel az olaszok azt mondták "kell".

 

beni2412 

 

Lada


A VAZ, azaz a Volga Autógyárat egy, a Volga folyó mentén fekvő kisvárosban, Togliattiban alapították 1966 júliusában.

A II. világháború befejezése után különböző személy- és teherautók sorozatgyártását kezdték meg a Szovjetunióban. Közöttük olyan ismert típusokét, mint a Moszkvics, a Pobjeda, a Volga, majd a Zaporozsec. A Szovjetunióban viszont nagy hiány volt a köznép számára is elérhető családi autók iránt, hiszen sem a Trabantot, sem a Wartburgot nem importálták. Így meglehetősen szűkre szabott választék állt rendelkezésre. A szovjet autóiparban a nagy változás a 60-as években következett be, amikor az Kommunista Párt XXIII. kongresszusán határozat született a világ egyik legnagyobb személyautógyárának a felépítésére.

Száztíz helyszín közül esett a felső vezetés választása Togliattira, a Volga parti városra, melynek igen jó földrajzi és már meglévő gazdasági adottságai voltak. A Moszkvától 1000 kilométerre, délkeletre, Oroszország európai részének középpontjában fekvő Togliatti fekvése révén egyrészt összekötő kapcsot jelentett a nagyhatalom ázsiai régióival, másrészt adott volt a Volga vízerőmű miatt az építőipar. Később a fejlődést biztosító erőművet átkeresztelték Zsigulira, ugyanúgy, mint a 270 éves múltra visszatekintő Sztavropolról Togliattira. (Palmiro Togliatti olasz politikus volt.) Innentől kezdve már nem volt megállás, az I. Péter cár idejében  alapított egykori erőd megállíthatatlanul fejlődött és óriási, 740 ezres lakosú metropolisszá duzzadt, ahonnan immár több mint 40 éve özönlenek a Ladák és Zsigulik. A Lada szó egyébként a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség istennője.

A szovjet kormány megállapodást kötött a Fiat konszernnel, melynek tárgya egy autógyár felépítése, beüzemelése, valamint az 1965-ben Év autója díjat nyert 124-es Fiat licence-jogának átadása volt. Ebből a szerződésből jött létre a VAZ, azaz a Volzhszky Automobil Művek. A fő összeszerelő sor felállítása 1969-ben kezdődött. Az első Zsiguli, 1970 áprilisában gördült le a szerelőszalagról. A VAZ 2101 kódjelű, Magyarországon csak "ezerkettes Zsigának" hívott négyajtós limuzin hamar keresett lett, ami a hiánygazdaságban nem is volt csoda. A 2101 kombi változata kapta a 2102 nevet, majd hamarosan jött a 2103 is, átalakított orr-résszel és nagyobb motorral. A Szovjetunió szélsőséges időjárási és útviszonyai tették szükségessé Fiat 124-es alaptípus átalakítását. Ilyen változtatás volt az első futómű és rugózás megerősítése, a tárcsafék és a kétkörös fékrendszer alkalmazása, a karosszéria-fenéklemez és egyes hegesztési csomópontok megerősítése, a hatásosabb fűtőberendezés. Az eredeti Fiat motor OHV vezérlését a korszerűbb felülvezérelt OHC rendszerre alakították át, és hidraulikával működtették a tengelykapcsolót is.



1977-ben mutatták be a kisebb ugrással 2106-os jelű "1600-as Ladát", amelynek alapjaira építették az első Lada terepjárót, a Nivát. Érdekes, hogy a terepjáró nemcsak a kommunista blokkban számított eladható, sőt technikailag fejlett modellnek, hanem a világ más területein is megállta a helyét. Önhordó karosszériája ellenére ugyanis kiváló képességekkel rendelkezik a Niva, jó példa erre, hogy akár az 58%-os emelkedőt is leküzdi. Képességét a nemzetközi zsűri is elismerte, 1978-ban a brnoi Nemzetközi Autó Show-n kategóriájának legjobbjává választották. A Niva, amelyet több, mint 15 éven keresztül változatlan formában gyártottak, az egész világot meghódította, hiszen ha egy autó a szibériai terepviszonyokkal megbirkózik, akkor semmilyen probléma nem következhet be. Hasonlóan igénytelen volt, mint a legendás hírű Land Rover, csak jóval olcsóbb és hozzáértők szerint terepezésben is állta a versenyt.



Még a hetvenes évek végén elkezdték a tervezését egy új elsőkerék-hajtású Lada típuscsaládnak. A sorozatgyáretásra előkészített VAZ-2108 alaptípust 1984-ben mutatták be a nagy nyilvánosságnak, a "60 éves a szovjet autógyártás" elnevezésű jubileumi kiállításon. A Lada VAZ-2108 új alaptípus kezdetben a Szputnyik nevet kapta, majd a Samara típusjelzéssel vonult be a nemzetközi autótípusnyilvántartásba. A szovjet tervezők alkotta prototípust átadták a nagy tapasztalatokkal rendelkező Porsche Művek tervezőintézetének, hogy további korszerűsítéseket, "finomításokat" végezzenek a karosszérián, a motoron, az erőátvitelen és a futóművön. Ezek után került sor a háromajtós VAZ-2108 típusszámú kocsi sorozatgyártására. Közben elkészült a prototípusa és a sorozatgyártás kezdése előtt állnak az ötajtós VAZ-2109 és a luxuskivitelű, de nyújtott csomagtartóval készülő VAZ-21010 változatoknak.

A Samara átfésült változata és a Niva második generációja mellett a Lada paletta a '90-es évek második felében kiegészült a 10-es modellcsaláddal, amely már 16-szelepes motorral szerelt változatban is készül. A 110-es limuzin és a 111-es kombi mellett 112-es csapott hátút is exportálják több országba.



2004. végén beindult az új, 1118-as típusjelű (több szalonon "Kalina" néven bemutatott) modell gyártása. Az új típus 2006. végén megjelent több Európai Unió országában is.

1980-ban mutatták be az első Wankel motorral szerelt 2101-es Ladát. Típusjele 21018-as lett. A motorja egy egy tárcsás 654 ccm-es wankel motor ami 70 lóerőt és 95 Nm-t teljesített. A motor hamar elhasználódása miatt nem sok készült belőle. De a fejlesztés nem állt le. 1982-ben megjelent a továbbfejlesztett változat, a már 2 tárcsás motor 1308 ccm-es volt, teljesítménye 120 Le és 160 Nm. Először a 21019-es kódjelű autóba szerelték be. A gyorsulása 10 másodperc volt 100 km/h-ra és 180km/h-ás végsebességet ért el. Ezeket az autókat főleg rendőrségi használatra szánták.

A Vilnius Fabrik Tuning Sport nevű üzemben folyt a sport Ladák fejlesztése, Sztatisz Brundza mérnök-versenyző vezetésével. Itt készítették fel a szocialista autókat a versenyzők számára. Mivel a Szovjetunióban az autóversenyzés a honvédelmi sportok közé tartozott, igen sok rubelt költhettek fejlesztésre. Ennek eredményeként a VFTS típusjelzéssel futó versenyautó 1600 köbcentis, két duplatorkú Weber karburátorral ellátott, 160 lóerős motorjával és szögletes sárvédő-szélesítéseivel a legjobb szocialista versenyautóvá vált, és azonnal a nézők kedvence lett.

 
 
 
 

 







www.beni2412.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!